11 Eylül 2009

Tanımlanamayan Yeme Alışkanlıkları

Blogumuz "carnivor", Türkçe çevirisi ile "etçil" bir blog (Vejetaryen sözcüğünün bir karşıtı henüz tanımlanmamış. En yakını bu.) Sadece et yiyerek yaşayan insanlar var aramızda. Ben ise Lilapause'nin Vejetaryenizm postundaki şımarıklığı "asla" yapmamış biri olarak safımı bir türlü tanımlayamamışımdır. Nice carnivor, vejetaryen, vegan yanımda heba olmuştur ve olacaktır. Buradan kendilerine selam ediyorum.

Bu tanımsızlığın verdiği gazla (ki ciddi bir miktar değil) kendimi tanımlayayım istedim ve insanların yeme alışkanlıklarını araştırmaya verdim (15 saniye). Tanımı uzun uzun yazmaktansa Venn şeması şeklinde sunmayı uygun gördüm.
Mühendis adayı insanız. Grafikler anlatsın bizi:


Bu grafiği anlamak için tanımlanan grupların "yemediği şeylerin ortaklığını" hesaba katmanız gerekiyor. "Bu "laktovejetaryen" geyiği ne?" diyorsanız eğer onları ben de olarak tam anlamadım. Kendileri hayvan derisi ile muhattap olmayı sevmiyorlarmış. Günlük hayvansal besinleri tüketebiliyorlarmış. "Ovo" olanlar ise et olayına "deri dışında her türlü gideri var" şeklinde yaklaşıyormuş.

Grafik ile bir şeyleri fark etmek çok daha kolay hakikaten. "İşimin ne kadar zor olduğunu" fark ettim mesela. Ben burada bencilliğimden sıyrılıp "çok acı çektirdim" diyorum ama ben de çok acı çektim. Tanıştığım her yeni "anne" bana dayanılmaz acılar çektirdi. "Şımarıklık" gözü ile bakılan yeme alışkanlığım birçok ev hanımını depresyona sürükledi. "Şuyum" diyerek aradan sıyrılamamam beni "Şüphen varsa yemiyorumdur" gibi abuk teoriler üretmeye itti.

Şu hayatta yemeğe(sütlü tatlılar hariç) değer veren biri olmadım. Hayatımın sonuna kadar aynı şeyi yiyebileceğimi ise defalarca kanıtladım. Sağlık argümanı ile karşıma çıkanlara ise gülüp geçiyorum. Bu bir tercih değil çoğu zaman... o yüzden kişiliksiz insanların kıro yaklaşımları ile terimlerin içini boşaltmayalım boşuna...Bana lazım değil ama birilerine lazım olabilir.

Edit:
Gece yarısı okuduğumu anlamamışım. Gerizakalılık biraz baktığım sitede de var gerçi.. neyse laktovejetaryenler yumurta dışında günlük süt ürünlerini tüketen insanlarmış. "Ovo" olanlar ise yumurta da yiyorlarmış. Et falan yok yani. Bildiğin vejetaryen. Grafiği de düzelttim. Affola!

3 yorum:

-2

"Şüphen varsa yemiyorumdur"

bu gayet net aslında. ama bunu bi "anne"ye söylesen, iki saniye gözünün içine bakar, sonra yine alır önündeki tabağı başlar doldurmaya..

deriye takılanlar da dünyanın en kolpa adamlarıymış.

trapano

tavukla balığın derisini 15yaşına kadar hep müthiş bi zevkle yedim, o güne kadar da annem hep "sahhala kalbik" diyerek destek verdi, ergenlikte alınan kilolar dikkat çekmeye başlayınca annemden deriyi yeme çok zararlı uyarılarıyla karşılaştım. eskiden keyifle yedigim deriyi şimdi sofrada kimseye çaktırmadan yiyorum, lezzetliyse yerim lan!

mühendis olmayan için; kümelerle anlatırsak
suda balık A n B
ben A U B

Suda Balık

@- 2

İnsanların günahını alma durduk yere.. Aptallığıma gelmiş. Düzelttim.

Herkes Yazıyor  © 2009