27 Temmuz 2009

Google Takvim


-2'nin yazısının devamı gibi olacak biraz... Bilinmeyen bir servis miydi peki? Kesinlikle değildi. Ama ne kadar muhteşem özellikler barındırdığını yakın zamanda öğrendim ben. Bu özelliklerden bazıları; her gün etkinlik takvimini sabah 05:00'te mail olarak iletebilme, takvimi istenilen kişilerle "istenildiği ölçüde" paylaşabilme ve etkinlik davetiyesi yollayabilme gibi güzel özellikler...ama asıl vurulduğum nokta tüm bunları e-mail ve cep telefonuna iletebilmesi.

Az önce denemek için koftiden bir sinema olayı uydurdum. Tam istediğim dakikada sms'i çaktı google... Hoşuma gitti benim.. Bu sayede randevuları, toplantıları, doğumgünlerini, yıldönümlerini, konserleri, maçları, televizyondaki filmleri, radyo programlarını "tamamen ücretsiz" şekilde telefonunuzdan sms olarak takip edebilirsiniz.

Ayarları da gayet kolay:
https://www.google.com/accounts/Login adresinden google hesabınıza girin; Google Takvim'i göreceksiniz zaten. Önce "Ayarlar" daha sonra "mobil doğrulama" sekmesine girerek edinebilirsiniz bu güzide hizmeti. Tüm gsm oparatörlerini destekleyen bir hizmet. Kontrol için uğraşmayın...ben baktım.

Ayarları kolay tabii de... kullanmaya alışmak ve önemli tarihleri oraya geçirmek gerçekten bir angarya. Sonucun tatmin edici olacağını düşünüyorum yine de.

UYARI!
-Google, GSM operatörünüz sizden para alabilir yazmış. Hattım faturalı; fatura da elime hiç ulaşmadığından "henüz" ücretlendirme hususunda bilgi sahibi değilim.. Sms hususunda aceleci davranmayın.

-Avea'yı aradım az önce...Adam "Google almıyorsa eğer bizde almayız sanki" dedi. Forumlarda da alınmıyor yazmışlar. Avea ve turkcell için.

-8000 forum okudum. ekşi duyuru'da sordum. "ücret yok" diyor herkes...kullanınız. Çok fazla güzel.

-Çölde gezen ve Besboce ile denedik..Turkcell için kesinlikle ücret yok.. "Avea'da almıyordur" tümevarımı çok uzakta değil...duyuyorsunuz değil mi?

2 yorum:

trapano

ilk başta çok karşıydım. suda balıkla konustum beni ikna etti. şimdi google takvimsiz bir hayat düşünemiyorum. siz de deneyin, pişman olmayacaksınız

çölde gezen

hiç karşı olmadım ama teknolojik bazı aksaklıklar vardı. kızdı tabi suda balık. geldi, "dur bakalım genç, hallederiz" diyip aldı hesabımı eline. yaptı ayarlarımı. şimdi çok mutluyum. etkinlikleri, özellikle de öyle ya da böyle yi asla kaçırmayacağım.

Herkes Yazıyor  © 2009