5 Ekim 2009

Öyle ya da Böyle - 23.9.9

Beni bilen bilir... Hayatında kutuplara yer vermeyen; hayata at gözlüğü ile bakan; vizyonsuz; inatçı bir insanımdır. 110 derecelik bir açı (öğretici post) ile bakarken hiç merak etmem yanımdan geçenleri; gördüğüm ile yetinirim. Bir şey kaçırdığıma da ikna edemez kimse beni.. Çok çirkef kapışırım. Kapıştım da hep... ama nereye kadar?

Allahın sopası yok... herkese cezasını veriyor. Yolculuktan nefret eden beni, "Eskişehir - İstanbul - Eskişehir" güzergahına mahkum edebiliyor.

Eskişehir - İstanbul arası trenle gidilir bu arada... (Bu bilgiden mahrum bırakılmış... Beni tanımayıp bu blogu okuyan gerizekalılar için yazdım bunu... Okuyan adam akıllı olduğunu iddia ediyorsa mail atsın bana... Mailime profilimden ulaşabilir.) Tren penceresinden dışarı bakmak için gereken açı miktarı kullandığım açı miktarı dahilinde olduğundan yolculuk esnasında dışarı bakarım arada. Düşünürüm.. Sanılmasın ki gördüklerimden ders alırım... Toplumsal gerçekler de çarpmaz beni. Gelin görün ki yine de aydınlanmayı başardım sevgili dostlar.

- "Ulan"
dedim kendi kendime...ki ben kendi kendime konuşurken dahi terbiyemi bozmam. Bu "ulan"lı giriş zaten direkt çarptı beni.

- "Bir şeyi bilmen lazım" diye devam ettim. "Bir şey" diye hedef gösterince insan dikkat kesiliyor. Ne gelecek acaba diye... üstüne bir de sert girdim:

- "Elle tutulur yegane şeyim diye başkalarının yaptığı müzikleri diziyorsun dj oluyorsun.. Çevirinin çevirisi benimdir mantığı ile tez yazıp mühendis oluyorsun. Nedir bu ukalalık, bu gereksiz kasıntı ?"

Başınıza gelir belki de... lazım olur diye yazıyorum. Aydınlanma anı denilen...kişiliğin masaya yatırıldığı bu dakikalar çok ters dakikalar gerçekten. Karabasan gibi bir şey. Çıkmak istiyorsun çıkamıyorsun. Karşı gelmek istiyorsun. "Id, Ego, Super Ego" falan demek istiyorsun.. Olmuyor. Olmuyor da... insan bari o bahsedilen "bir şey"i söyler değil mi? İnsan merak ediyor.

Sustum tabii...Benim gibi "loser" zihniyetindeki insanlar böyle bir yüzleşme anının arkasından sessizleşir. Böyle ağlayacak gibi olur. "Winner"lar ise gaza gelir. Gider...yapar..eder.

-"Abi" (herkese abi diyen insan modeli) dedim.

- "Bir şey demiştin."

Bayağa bir düşündüm. Sonuçta "bir şey"... öyle bir şey olmalı ki hayatım değişmeli.. boru değil bu.

- "Monologu bırak" dedim.

Hak verdim.

"""""""""""""""""" A tribute to Boris Vian""""""""""""""""""""""""

Buyrun.. Öyle Ya Da Böyle / 23.9.9

2 yorum:

trapano

programın bir harika, djliğin süper

trapano

bunumu amaçladın acındırma postunla

Herkes Yazıyor  © 2009