18 Ekim 2009

FitiSound

Vokalist izlemeye gitmediysem konserlerde davulcu izlerim. Ya aslında hep davulcu izlerim. İkinci tercihimde bassist arkadaşımızdır. Elektro gitaristler kadrajıma giremez pek.

Dinlediğim müziklerde de bu ikiliyi ararım genelde... Basla davulun güzel güzel yürüdüğü şarkının sırtını yere getir(t)mem.

Abi bu anlattığının müziğini yapıyorlar zaten. Tam sana göre!! Ad bile düşünmemişler; direkt yazmışlar: Drum & Bass. (aka d&b) diyen gereksiz insanlar olacaktır hem okuyan hem yazan. Şüphesiz ki onlara cevabımız çok sert olacaktır. İnsan elinden çıkma davul ve bas varyasyonlarının hepsine hayran olan ben; bu ikili elektronik ortamda "hızla" icra edilince tahammül edemiyorum henüz. Henüz diyorum...Çünkü müzik dinlemek denilen bu eylem çoğu zaman alışkanlıktan ibaret. Müzik konusunda kendini sınırlandırmayan ben bu aleme ilerleyen yıllarda dalacağıma kesin gözüyle bakıyorum. O yolda uğranması gereken duraklardan olan "dub" durağına geldim bile. Davul ile bas aranıyorsa burada da var.

Jamaika'nın bağrından kopan, reggea tabanlı bir müzik olan Dub.. yıllar geçtikçe elbette ki evrilmiş; gelişmiş; yerelleşmiş. Avrupa ve Asya kıtaları arasında bir kültür mozaiği olan İstanbul şehrimize bile yer etmiş. Baba Zula konserlerini, albümlerini dinlemiş olanların türe çok da yabancı olmadığını söyleyebilirim. Son dönemde ise bu işi Fransızların yaptığı gibi yapan bir isim "FitiSound" çıktı karşıma. Abimiz hicaz dub olarak tanımlıyor yaptığı işi. Albüm satamayacağının da bilincinde olduğundan tüm parçalarını Last.fm sayfasından ücretsiz dağıtmaya karar vermiş. Sağolsun. Kral adammış. Yaptığı iş de kalburüstü gerçekten. Dinleyin. Hatta kimdir bu lavuk diye merak edenler kendisini 20 Ekim gecesi "Dagsıtar" da bulabilir.

Bu arada Google aramalarını inceliyorum sürekli. Gördüğüm kadarıyla blogumuz "takım elbiseli, bıyık bırakmak isteyen, Heather Graham aşığı, gurbetçi ülkücülerin" uğrak mekanı olmuş. Blogumuzda FitiSound gibi farklı şeyler arayan güzide insanı bağrımıza basalım o yüzden. En güzel sıfatlarımızı onun için hazırlayalım.

Hasta olmayın sakın...

1 yorum:

şerbetçi

-gerçekten deli mi?
-yoo acılı. çok acılı...

dinliyorum. güzel. siz de dinleyin.

Herkes Yazıyor  © 2009