26 Haziran 2009

XY DÜZLEMİ


Doğru git, sağa dön, dört yoldan aşağı doğru ilerle...

Aşağı derken?

Kime göre aşağı; bana göre aşağı doğru demek; yokuş yukarı olmamakla birlikte biraz da yokuş aşağı demek.

Dört yola geldiğimde bir düzlemin tam orjinindeydim; x mi y mi belirsizliği güneşle birlikte beynimi bulandırıyordu.

Yurdum insanının Karadeniz’i yukarı, Akdeniz’i aşağı zannetmesi gibi, eğitim dönemimin hiçbir aşamasında kuzeyi, güneyi kabullenen kimse de görmedim. Paralel/meridyen olarak yer tespiti istediğimden değil ama “aşağıya doğru” da denmez ki dümdüz yerde... Sana göre mi aşağı, bana göre mi? Kim belirliyor bunu? Bir de şu klima meselesi var, soğuk iklimde doğan beynimin algılayamadığı birşey daha;

Şimdiii güneş şekli olunca, sizi ısıtır mı demek istiyor yoksa, sıcak hava da bunu mu kullanın demek istiyor? Kime göre kar, kime göre güneş? Şu kar, bu güneş, bu bilinmeyenler...

“Herkes” nasıl karmaşalar yaşıyor ki?

Bir de erkek egemen bir blogda sporsuz bir yazının belirsizliği var tabi... Bir ara da yalnızlıkla ilgili yazma planım var.

-Bitti-

Ama sanki daha devamı varmış gibi...

3 yorum:

trapano

"aşağındayım pas pas" halısahada bu lafı etsen kimse sana "aşağı derken?" diye bi tepki vermez oyüzden garipsemen garip

çölde gezen

@bonsai midilli
isteyen istediğini yazar küçük hanım. spor yazar, hidayet yazar, bıyık yazar, pipi yazar vs... hanımların yazarlıklarını ellerinden mi aldık ki erkek egemen suçlaması yapılıyor?

@trapano
"aşağındayım pas pas" diye halı sahada bana bağırsan ben garipserim. "aşağı derken?" demem ama "ne biçim pas istiyon lavuk" derim.

bonsai midilli

@trapano
söylediğin gibi saçmasını hiç duymamıştım,duymuş olmakla birlikte bir şeyi daha garipsedim. dağarcığımı genişlettin, sağol.

@ÇÖLDE GEZEN
herkes'in herşeyi yazması elbetteki benim de öncelikli isteğim. lakin konu seçimi bilgi ve kültür hazinenizi yansıtırsa daha renkli olur. bilirim seversin sadece siyah ve beyaz gibi tek ve coşkulu olsun herşey ama, hangi sitelerden sonra bizim sitemize girildiğini görünce evhamlanıyor insan.. nereye gidiyoruz?

Herkes Yazıyor  © 2009