26 Kasım 2009

iyilik?



BU nedir yahu? koyun melul melul bakıyor, 4-5 yaşlarındaki kız koyunun kafasını okşuyor. İyilikten kastı bu mu İHH'nin? (İnsan Hak ve Hürriyetleri) Kurban nasıl bir hürriyetse artık.Şimdi kurban olayına sıcak bakan var bakmayan var, kimseye sözüm yok ama bu reklamı kim akıl ettiyse ne düşündüğünü çok merak ediyorum. Nasıl bir psikolojiyle hazırladı acaba bunu. Normal şartlar altında kızın, koyuna söz konusu karede şu sözleri söylüyor olması gerekir: "Seni güzel kıvırcık kuzu biraz önce babam senin için büssürü para ödedi, biz senin boğazını kesip, kanlarını sokağa akıtıp, akşam da senin etinden kuzu kapama yapıcaz,hahahah" Burdan, kızın ailesinin psikolojisine de inmek lazım ki o surette konu çok uzar..sözde bayramınız kutlu olsun.

3 yorum:

berthelemy

hiçbir sorun yok reklamda. mesaj gayet yerinde. kurban iyilik yapmaktır. et yüzü görmeyen milyonlarca insan bayramı bekliyor. bayramın olağan güzelliklerine girmiyorum bile. insan uzaktayken daha iyi anlıyor. hepinizin kurban bayramı kutlu olsun.

Zaphod

"sıcak bakan var bakmayan var kimseye sözüm yok" dedikten sonra yazdıkların sanki biraz sıcak bakanlara yönelik olmuş gibi.

dün aslında insanların kendi fikirleri dışındaki bir fikri benimseyen birini hor görmesi üzerine namariel'le uzun uzun oturup konuyuğumuzdan olsa gerek bu yazı da bana bunu hatırlattı.

ben de bilmiyorum bu reklam sloganıyla tam olarak neyin kastedildiğini ama bende yıllarca kesilmek üzere alınan koyunları böyle sevdim bahçemizde ama hiç bir zaman da onu looney tunes çizgifilmlerinde ki aç karakterin her şeyi yemek gibi görmesi gafletinde bulunmadım. önümde kanı döküldü diye seri katil de olmadım. en önemlisi kesmeyene "siz niye kesmiyorsunuz amca" demedim.
bilmiyorum tam olarak bu mu öğretti bana herkesin faklı olabilme özgürlüğüne sahip olduğunu ama bir iyilik yapmış gibi gözüküyor.

-2

o koyun kesilmiş bile canlar.. kafa o sadece. kızın az önce peşinde koşuşturduğu o cağnım kuzu-koyunun yerinde şimdi yeller esiyor. gözü de açık gitmiş yavrucak.

Herkes Yazıyor  © 2009