7 Ağustos 2009

Bozuk Saat Misali

Forma arkası reklamını hiç sevmem. En çok örneğinin görüldüğü Fransız liginden de ve hatta Fransızların kendileri dahil herşeylerinden de tiksinirim. Ne rastlantı ki Ülker'den de nefret ederim.

Şimdi bunları bir potada eritirsek, Gs ve Fb'nin formalarının arkasına aldığı Ülker reklamı beni resmen korkutmaya başlamıştı. Sıra Beşiktaş'a geliyordu. Hem forma arkası reklam hem de Ülker. Çok çirkin. Ancak genelde yanlış işleri ile ünlenen Demirören ve güzel arkadaşları bu sefer nasıl olduysa düzgün bir iş yaptı ve "Forma arkasına reklam almak hoş görünmüyor." dedi Demirören.

Tam bu kararla rahatlamışken, Demirören bir hareket daha yaptı. Forma arkasına reklam almaya ancak bunu bedelsiz olarak Kızılay, Mehmetçik Vakfı vs gibi kurumlara destek amaçlı olarak yapmaya karar verdiklerini açıkladı.

Tebrikler başkan. Popülist bir hareket olarak görülebilir ama bence güzel. Ne zaman tekrar saçmalamaya başlayacaksın merak ediyorum...

8 yorum:

Suda Balık

"Forma arkasına reklam almak hoş görünmüyor." demek bu işi estetik açıdan inceliyoruz manasına gelir.
Sonrasında yapılan Kızılay açıklaması etik olarak doğru gözükse de ilk cümlenin eleştirel yapısı ile çelişiyor.
Bence kendisi hala düşünmüyor.

çölde gezen

@suda balık
aslında öyle değil, yani ben biraz eksik anlatmışım. tam olarak anlatmak istediği: "avrupa'nın büyük klüplerinde böyle bir durum yok. evet ciddi bir gelir ancak beşiktaşın bu gelire ihtiyacı yok." gibi birşey. yani sadece estetik bir değerlendirme değil.

şu an kendimi çok garip hissediyorum. demiröreni savunuyor olmak garip bir duyguymuş.

trapano

http://mircara.blogcu.com/demioren-forma-arkasi-reklam-bize-ters_48380641.html

bu linkteki röportajın 2.sorusuna bakınız. başkanınız budur.

kişisel fikrim reklam formayı kirletiyor. barça formasına özenen, bekoyla emlak bankasını özleyen biz gençler formanın arkasının bile kirlendiğini gördük ya, bu konuda kendimi şöyle rahatlatıyorum. amına koyum fb ülker, gs crown, bjk cola oldu bir forma reklamı da çok değil...

çölde gezen

@trapano
verdiğin linkteki 2. soru-cevap zaten bana ecel terleri döktüren, korkmama sebep olan açıklamaydı. dün gece itibariyle direk demirören'in ağzından duyduğum için söylediğim açıklamaları rahatladım.

"amına koyum" dediğin diğer maddenin ben de amına koyum. rahatsızım bu konuda.

zeligmiyim

ulan trapano demirören'in çelişkileri, düşünememesi bir yana, kişisele indirgersek konuyu hem "liberalim, kapitalizm olmadan olmaz" diyeceksin hem de forma reklamlarına ifrit olacaksın..
asıl çelişki ve düşünememek budur..
liberalizm der ki, gemini yürütmek mi istiyorsun?.. sponsor bul..
sponsor ve liboşizm maneviyat dinlemez.. nostalji lafını duyunca "burdan nasıl para çıkarırım" diye düşünmeye başlar..
barcelona'nın maneviyatını koruyabilecek gücü var -onları milli takımları olarak gören taraftarları- ve karakterli yöneticileri bunu sürdürüyor.. (hemşo duydun mu? katalanlar!!)
ama sistemin -liboşizm- bu şekilde olduğu dünyada diğer takımların böyle bir şansı yok..
sen sisteme sövmeyip uygulayıcılarına -belki de mağdurlarına- sövdüğün sürece önüne mütemadiyen ekmek peynir koyduğu için anasına söven gecekondu çocuklarından hiçbir farkın olmayacak...

trapano

@ZELİGMİYİM
lan sen niye taktın buaralar bana? seni yerin dibine soktugum içinmi, yanlış bir yolda oldugunu farkettirdiğim içinmi,utandırdıgım içinmi, niçin? eskiden de ezerdim seni hiç böyle tepki vermezdin? amatör taraftarım, profesyonel insanım, sonuna kadar liberalistim.

zeligmiyim

trapano'dan dişe dokunur bir cevap alamadığım için bari yorumumuz boşa gitmesin konuya dönüp, biraz daha tuz ekleyim, tadı olsun...
barcelona'dan açtık ya konuyu..
barcelona için formalarına ücretsiz olarak aldıkları unicef reklamına kadar, formadaki belirgin logosu sebebiyle nike'tan inanılmaz bir para aldıkları konuşulurdu..
tabi bu dedikodudan ileri gitmeyen bir savdı..
çünkü katalanlar barcelona'yı ülke içi, etniksel sebeplerden milli takımları olarak görürler.. milli takımlarda forma reklamı almadığı için bu adete uzun bir süre uydu barcelona.. sonradan ücretsiz aldıkları unicef reklamı da kulübün düşünceli, karakterli yapısını iyice ortaya koydu diyebiliriz.. en fanatik katalanlar bile bu hayır işine sesini çıkarmadı..
bize gelirsek...
futbolun endüstri halini alması zırvalıklarına hiç girmek istemiyorum.
ama şunu biliyorum bu iş futbolcuların kıçına reklam yapıştırma safhasına kadar gelecek gibi...
gol atınca kıçını açıp taraftara kıçındaki vestel reklamını gösteren futbolcular düşünsenize..
işte futbolda da para basan endüstrisini yaratmış liberalizm bir anlamda budur... artık ne diyelim kıçına vestel reklamı almış alex gol atınca, her zaman gittiği tribünlerin önünde kıçını açtığında, tam oradan kombine almış, liberalist (!) (bu ne lan) trapano o kıça baktıkça liboşizm-fanatizm üzerine bol bol düşünür sanırım...

trapano

senin suratını göreceğime alexin kıçını tercih ederim lan. bok herif. unicefin de kızılayın da amına koyum. unicef bi icraatını göremedik. ne iş yapıyorlar anlamadım. reklamını niye yapayım. üzerinde ne yazdığı önemli değil. yazıp yazmaması önemli bence. o boktan yüzüne de söylemiştim: her boktan konuyu siyasete getiriyosun leşsin baykalsın.

liberaliste gelince onu da açıklamıştım sana ama sonra düşündüm. liberalist daha doğru lan. sosyalizm yandaşları sosyal mi oluyor. müthiş bir yanılgıyı ortaya çıkardım.

Herkes Yazıyor  © 2009