3 Kasım 2010

HİPOTEZ


Ortaya atıp kaçıyorum. Yılın herhangi bir gününde, akşam hava karardıktan sonra, herhangi bir şehirdeki herhangi bir apartmana baktığınızda, ışığı yanan daire sayısı(n), apartmandaki toplam daire sayısının(N) "daima" yarısından az ya da en fazla yarısına eşittir.

Racona uyup matematiksel şekilde de ifade edelim;

n<= (1/2) N

Yeteri kadar gözlemle burdan bi teori çıkar bence. Gece etrafınıza daha dikkatli bakın. Dikkatli olun,sağlıcakla kalın.

Not: Fotodaki apartmanın gerçeklikle alakası yoktur.

3 yorum:

Adsız

yanlış . 10 daire olsun 9 dairenin sakinlerinin evde ışığı açıp oturma ihtimali yok mu yani. ya da ben tam anlamadım

Adsız

illede matematik yapacaksan çok çok n<=N deriz ehehe

berthelemy

10'da 9'unun teorik olarak açık olma ihtimali var tabi ama pratikte yok diyorum. apartman sakinlerinin en az yarısı ya evde olmuyor ya da uyuyor. daha buna uymayan apartman görmedim neredeyse.

Herkes Yazıyor  © 2009