7 Şubat 2010

İYİ YAŞA!



En gıcık kapmaya başladığım sözlerden biri budur. Arkadaş, yıllardır birileri hapşırınca biz çok yaşa demedik mi? o da "sen de gör" demedi mi? bu bir gelenek değil mi? gelenekten öte kelime anlamı olarak da duruma oturan bir laftır. hapşırınca bir an için kalbimiz durur. yani ölürüz. o yüzden "aman sen bize lazımsın kalbin durmasın daha çok yaşarsın inşallah" anlamında çok yaşa deriz. Ama son yıllarda bazı sivri insanlar alttan alta bir mesaj vermeye çalışmak için değiştirmeye çalıştı bunu. iyi yaşaymış. hapşırmamla ne ilgisi var iyi yaşamanın? hapşırdığımda bir an için sevgilimden ayrıldım, işimden kovuldum, evim başıma yıkıldı, kötü yola mı düştüm? anlam olarak durumu karşılamaması bir yana samimiyetten uzak, gösteriş kokan bir hareket. hem iyi yaşamak nasıl olur bunu da bi anlatıversin bunu diyen kişi. halbuki "çok yaşa"nın mesajı gayet açık ve samimi. banyodan çıkana da "sıhhatler olsun" deriz mesela. sıhhat kelimesini gündelik hayatında kaç kere kullanıyosun? ama dilimize böyle yerleşmiş böyle devam edecek. gelenekleri koruyalım, anlamsızca değiştirmeyelim. bayramlarda büyüklerimizin halini hatrını soralım, ellerinden öpelim.

ha bir de yeni doğan bebeğe "allah uzun ömürler versin" yerine "allah iyi ömürler versin" diyen var mı merak ediyorum. varsa allah bildiği gibi yapsın onları.

4 yorum:

-2

"nabersin" lafını duyunca da tüylerim diken diken oluyor benim.

Suda Balık

Doğru dedin...
Ben de "iyi yaşa" diyenlerden biri olarak utandım. Özüme döndüm.
Çok yaşayalım..Yaşatalım.

Zaphod

"bless you"nun altında yatan mesaj daha karamsar herhalde. şöyle bir şey mi acaba?
"şu anda kalbin durdu, her an ölebilirsin, tanrı seni kutsasın yoksa öbür tarafta işin zor."

Adsız

adabı muaşeret kitaplarında hapşıran kişiye herhangi bişey denmemesi gerektiği yazıyor.

Herkes Yazıyor  © 2009